Uke 49

Det blir oppdatering av bloggen i dag, siden det er julebord ved Stiftelsen Arkivet i morgen og det blir en del forberedelser blant annet på grunn av at jeg skal være toastmaster. Har skrevet noen taler og annet, men måtte rett og slett lese meg opp på dette å være en toastmaster for det er så lenge siden sist.

Det har ikke vært de store hendelser denne uken. Har stort sett gjort vanlige arbeidsoppgaver som opplæring/oppfølging av frivillige, behandling av publikumshenvendelser etc. Tirsdag kveld var «Tirsdag på Arkivet», et arrangement som holdes første tirsdag hver måned ved Stiftelsen Arkivet. Denne gangen var det flere foredrag og en quiz. Min jobbtittel for kvelden var diverse gjøremål/hjelp.

Jeg tenkte å informere om at det har kommet inn noe nytt på kontoret. På veggen har jeg fått montert en skipsklokke. Se bilde. Tror ikke det er så mange som har det. Klokken brukes ved spesielle anledninger.

20161208_143410

Ellers fikk vi laget en såkalt roll-up i sammenheng med krigsseilersamlingen 27. oktober i Oslo. Den ser slik ut:

20161208_143552

Arbeidet med Krigsseilerregisteret fortsetter, og sjømannsforeningene og andre frivillige har nå registrert snart 14 000 krigsseilerprofiler i registeret. Det er nesten 8000 registrerte siden lanseringen 19. januar 2016! Godt jobbet.

Her er noen nylig registrerte krigsseilerprofiler:

Einar Vinje

Lars L. Sætre

Gunnar Staaland

Sverre Odmar Ljøstad

