Uke 46

Mandag var stort sett en møtedag på Stiftelsen Arkivet, med et slags stabsmøte fra kl. 12.00-15.30. Opplevde dessverre den dagen en liten teknisk feil med serverne som ble håndtert av drift-/supportansvarlig for Krigsseilerregisteret. Planla ellers noe fremtidig opplæring. Vi passerte 13 000 registrerte krigsseilere.

Tirsdag og onsdag gikk med til diverse, alt fra oppfølging av frivillige til håndtering av publikumshenvendelser. Tok bussen til Oslo onsdag kveld. Torsdag og fredag har jeg hatt opplæring med 2 medlemmer av Oslo sjømannsforening. De jobbet tidligere med tilrettelegging av Ex gratia-arkivet på Riksarkivet, så de har kjennskap fra før til arkivet. Første dagen hadde vi opplæring i Oslo sjømannsforening sine lokaler, og andre dagen hadde vi hjemme hos han ene. Det var litt haggel og regnvær disse dagene, men jeg kom meg unna det verste. Jeg er litt på etterskudd med noen publikumshenvendelser og prøver å få gjort noen på mandag, men tirsdag og onsdag neste uke har jeg opplæring i Østfold så det går nok litt lenger tid før publikum får svar i denne perioden.

