Sommerferie overstått (for min del)

Da var jeg tilbake på jobb etter 4 uker sommerferie. Det ble ikke de store aktivitetene i ferien, men det var slik jeg ønsket det. Tok det rolig og gikk turer i skogen, fisket og plukket krabber, var på båtturer, grillet, leste noen bøker, og var mye med venner og familie. I midten av juli gikk jeg og 2 andre fra Hovden til Sloaros (i Telemark) og markerte stien (gjorde den bedre synlig enn den allerede var) for Den norske turistforeningen. Hengte blant annet opp de 2 skiltene på fotografiet. Sist uke var jeg i Sverige på biltur og overnattet blant annet i telt på Ullared camping. Var også på Skrea Strand i Halland i Falkenberg kommune, var rene sydenstemningen der. Anbefales.

2

1

Jeg holder nå på med å gå gjennom epostkontoene mine. Det vil jeg nok jobbe med de neste dagene.

I juli ble det ellers registrert 400 krigsseilere i Krigsseilerregisteret. Det er jo veldig bra med tanke på at det var ferie. Det ble laget en sak på vår facebook-side for noen dager siden som var en gledelig nyhet. Lenker til denne her, selv om nyheten er noen dager gammel (trykk på sitatet for å bli videresendt): «Jon Michelet gir prispengene fra Anders Jahres kulturpris til Krigsseilerregisteret og til Minnehallen i Stavern, slik at de utenlandske sjøfolkenes navn også blir minnet».

