Ferdig med Londonregisteret

Da var vi ferdig med Londonregisteret. 152 bokser sortert, skannet og digitalisert. Det tilsvarer rundt 240 000-250 000 bilder som vi kan studere via internett. Rundt 2/5 av disse kortene har informasjon som er relevant for Krigsseilerregisteret. Vi ble ferdig i god tid før sommerferien, og det er bra for da kan jeg fokusere på utviklingen av nettsiden. Alle som har bidratt i arbeidet på Riksarkivet har gjort en utmerket jobb! Ex-gratia-arkivet er neste ut, og vi vil jobbe med dette fra høsten av. 100% av det arkivet har dokumenter relevant for Krigsseilerregisteret, etter hva jeg kan se.

Jeg vil gå over til å bidra med informasjon til nettsiden. Holder blant annet på å lage en komplett oversikt over norske, britiske, amerikanske, russiske og franske medaljer som krigsseilerne kunne bli tildelt. Det er en enorm jobb, og det er ikke så mange som har kunnskap om dette så jeg har måttet søke hjelp aktivt av eksperter/samlere i tillegg til å lese meg opp på diverse litteratur. Dette blir bra!

